Egy év alatt 5,7 milliárd Budapest promóciójára
Idén 1,9 milliárd, majd 2017-ben, október 31-ig 3,8 milliárd forintot költ a kormány Budapest nemzetközi városmarketing-kampányára, ezzel is támogatva a főváros 2024-es olimpia pályázatát – derül ki egy napokban megjelent kormányhatározatból.
Az indoklás szerint szükség van Budapest városarculatának megújítására és vonzerejének növelésére, továbbá a fővárosi turisztikai szolgáltatások átstrukturálására, valamint ezekhez kapcsolódóan egy rövid távú, intenzív, Budapestet bemutató és népszerűsítő, kiterjedt nemzetközi városmarketing-kampány lefolytatására a kormányzati turizmus- és gazdaságfejlesztési marketingtevékenységgel összhangban.
A kormány elfogadta az e célból elkészült városmarketing-kampány koncepcióját.
A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy – összhangban a Magyar Olimpiai Bizottság és Budapest Főváros Önkormányzata által, a 2024. évi XXXIII. Olimpiai Játékok, valamint a XVII. Paralimpiai Játékok megrendezésére benyújtandó pályázatról szóló kormányhatározattal – az egyes kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztossal, valamint a turizmusért felelős kormánybiztossal egyeztetve és együttműködve, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) útján gondoskodjon a városmarketing-kampány előkészítésének és lefolytatásának megszervezéséről, folyamatosan, 2017. október 31-ig, a 2024. évi olimpia helyszínéről szóló döntés megszületéséig. A városmarketing-kampánnyal kapcsolatban lefolytatott beszerzések az MTÜ felelősségi körébe kerülnek.
A kampányra meghatározott összegeket, 2016-ban 1 milliárd 905 millió forintot, 2017-ben 3 milliárd 810 millió forintot, a költségvetés Turisztikai Célelőirányzatából (TC) finanszírozzák – áll a kormányhatározatban.
Forrás: turizmus.com